Czynniki Rankingowe SEO – 10 Najważniejszych w 2019

WebFalcon Blog > Konserwacja > Czynniki Rankingowe SEO – 10 Najważniejszych w 2019
google ranking factors blog banner

Czynniki Rankingowe SEO – 10 Najważniejszych Czynników SEO w 2019

Czy wiesz które czynniki rankingowe SEO znacznie wpłyną na Twój biznes w tym roku? Wymagania SEO wciąż się zmieniają dlatego biznesom może być ciężko nadążać za najnowszymi zmianami. Jednak jeśli chcesz by Twoja witryna zyskiwała ruch z wyników organicznych, musisz znać najważniejsze nowinki świata SEO.

Dobrze zoptymalizowane witryny zyskują coraz większy ruch w miarę upływu czasu, co oznacza więcej potencjalnych klientów, konwersji i sprzedaży. Jeśli zaniedbasz SEO, nikt nie będzie w stanie znaleźć twojej strony. Oznacza to, że ​​cała Twoja ciężka praca będzie na nic jeśli nie zainwestujesz w płatne reklamy jak Google Ads czy Facebook Ads.

W tym artykule podzielimy się podstawowymi czynnikami rankingowymi SEO, które trzeba znać aby wyprzedzić innych w wynikach wyszukiwania. Pod koniec artykułu, będziesz mieć wiedzę potrzebną do dobrej optymalizacji witryny, której efekty przyniosą Ci więcej korzyści biznesowych.

Jeśli chcesz od razu przejść do konkretnego czynnika rankingowego, przygotowaliśmy dla Ciebie ich listę, z której możesz wybrać interesujący Cię fragment artykułu:

Jakie są najważniejsze czynniki rankingowe SEO?

  1. Odpowiednio Sformatowany Adres URL
  2. Szybkość Ładowania Strony (Również na Telefonie)
  3. Przyjazność dla Urządzeń Mobilnych
  4. Wiek domeny, URL i autorytet
  5. Zoptymalizowana treść
  6. Techniczne SEO
  7. Doświadczenia Użytkownika (tzw. Rank Brain)
  8. Linki
  9. Sygnały Społecznościowe
  10. Prawdziwe informacje biznesowe

Zanim jednak przejdziemy do szczegółów każdego z czynników rankingu, przyjrzyjmy się podstawom tego, jak działa ranking w wyszukiwarkach.

 

Lyf Solutions SEO Social

 

 

Zrozumieć SEO. Jak zdobyć lepszą pozycję w Google?

Wiele osób zastanawia się, jak działają rankingi Google, więc zanim przejdziemy do poznawania czynników rankingu w wyszukiwarkach, zacznijmy od odpowiedzi na kilka podstawowych pytań, które większość osób ma na temat SEO.

Co to Ranking SEO?

Jak wiesz SEO (search engine optimization) to te procesy, które umożliwiają Twojej witrynie zająć wyższą pozycję (ranking) w organicznych, czyli niepłatnych wynikach wyszukiwania. Jednak możesz zadawać sobie pytanie jak dokładnie ranking SEO działa?

Przyjrzymy się temu.

W SEO ranking odnosi się do pozycji Twojej treści na stronach wyników wyszukiwania (SERPs – search engine results page). Ranking nr 1 oznacza, że ​​gdy użytkownicy wyszukują określony termin, twoja strona internetowa jest pierwszym wynikiem… Wiadomo, że oprócz promowanych, płatnych wyników i pól odpowiedzi, o których powiemy w dalszej części tego przewodnika.

Pojawienie się w pierwszych 3 wynikach wyszukiwania jest świetną wiadomością, ponieważ prawie połowa kliknięć na dowolnej stronie wyników wyszukiwania trafia na witryny z tych pozycji.

Jeśli artykuł nie jest w stanie być jednym z 3 pierwszych wyników wyszukiwania, ważne jest by pojawił się na pierwszej stronie, w pierwszej dziesiątce wyników. To dlatego, że 95% osób nigdy nie przechodzi przez pierwszą stronę.

Czego Google szuka w SEO?

Celem który obrał sobie Google jest “uporządkowanie informacji na świecie i uczynienie jej powszechnie dostępną i użyteczną”. Dostarczanie trafnych wyników wyszukiwania jest ogromną częścią tego zadania. Oto, jak Google działa w tym zakresie:

  1. Boty wyszukiwarki Google (zautomatyzowane oprogramowanie o potocznej nazwie “pająki”) przeszukują sieć (co oznacza odwiedzanie stron internetowych).
  2. Pająki dodają odpowiednio zoptymalizowane i przeszukane strony do indeksu Google, który zawiera tryliony stron internetowych i kataloguje je.
  3. Gdy użytkownicy wyszukują haseł, Google pokazuje, najbardziej odpowiednie wegług tej wyszukiwarki wyniki na podstawie wyszukiwanych haseł.

W tym momencie procesu masz nadzieję, że Google uznał Twoją stronę za najbardziej wartościową dla tego wyszukiwania. Wtedy użytkownicy klikną Twój link i odwiedzą Twoją witrynę.

Teraz spójrzmy szczegółowo na najważniejsze czynniki rankingowe Google na 2019.

Odpowiednio Sformatowany Adres URL.

Jak można się było spodziewać, pierwszy z naszych czynników rankingowych SEO ma związek z właściwym rodzajem URL-a. Ważnym jest by nasz adres URL był przyjazny dla robotów Google. To znaczy pozwalał im łatwo dotrzeć i zindeksować naszą stronę.

Innymi słowy, Google musi mieć możliwość odwiedzenia adresu URL i przejrzenia zawartości strony, aby zrozumieć, o czym jest jej treść. Aby pomóc botom, potrzebujesz:

  • Plik robots.txt, który informuje Google gdzie może i gdzie nie może szukać informacji o Twojej witrynie.
  • Mapę witryny, która zawiera wszystkie Twoje strony. Jeśli prowadzisz stronę na WordPress, możesz skonfigurować mapę witryny za pomocą wtyczki Yoast SEO. Jeśli nie, to możesz skorzystać z generatora mapy witryny online.

Ponadto Google od wielu lat promuje lepsze bezpieczeństwo w Internecie. W 2014 wprowadził HTTPS jako sygnał rankingowy SEO. Czynnik ten również i dziś odgrywa ważną rolę w pozycjonowaniu stron internetowych.

Jeśli chodzi o ten czynnik rankingowy, możemy spodziewać się więcej zmian na horyzoncie w celu wyraźnego oznaczenia witryn jako bezpiecznych lub niezabezpieczonych. Zmiany te wpłyną na postrzeganie witryny przez użytkowników oraz potencjalną pozycję w rankingu wyszukiwarek. Jeśli nie włączyłeś jeszcze zabezpieczeń SSL w swojej witrynie, teraz jest czas.

Szybkość Ładowania Strony (Również na Telefonie)

Prędkość strony jest uznawana za jeden z głównych czynników rankingu SEO od lat. Google chce poprawić doświadczenia użytkowników w sieci, a szybkie ładowanie stron internetowych z pewnością to robi.

Jeszcze niedawno, w lipcu 2018 roku, Google ogłosiło aktualizację algorytmu ich wyszukiwarki skoncentrowanego na szybkości strony mobilnej. Jeśli Twoja strona jeszcze nie ładuje się wystarczająco szybko na urządzeniach mobilnych, popraw to zanim witryna zostanie ukarana obniżeniem w rankingu.

Użyj narzędzia Google, które sprawdza szybkość Twojej strony na urządzeniach mobilnych.

Przyjazność dla Urządzeń Mobilnych

Poruszając temat urządzeń mobilnych, przyjazność witryny dla tego typu urządzeń to kolejny ważny czynnik w rankingu SEO. W dzisiejszych czasach, więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych niż komputerów stacjonarnych przeszukując internet. Jest to jeden z powodów zmian w sposobie klasyfikowania wyników wyszukiwania przez Google.

Pierwszeństwo indeksowania stron przyjaznych dla urządzeń mobilnych to teraz rzeczywistość. Oznacza to, że Google najpierw czerpie wyniki z witryn zoptymalizowanych pod kątem urządzeń mobilnych, a nie z witryn przeznaczonych dla komputerów stacjonarnych. Jeśli Twoja witryna nie jest zoptymalizowana w tym kierunku, ryzykujesz, że nie będziesz na topie, przynajmniej w kategoriach SEO.

Wiele czynników rankingowych SEO, które omówimy w tym artykule, pomoże ci zbudować podstawę dla dobrej pozycji w rankingu wyszukiwarek, ale musisz również zadbać o dobre doświadczenia użytkowników, którzy trafiają na Twoją witrynę.

Rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę to:

  • Czy masz responsywną stronę, która automatycznie zmienia rozmiar, dopasowując się do urządzenia
  • Czy używasz dużych czcionek, aby zapewnić dobrą czytelność na małym ekranie
  • Dostępność i łatwość nawigacji, w tym ułatwienie użytkownikowi klikania w przyciski
  • Zapewnienie, że istotne treści nie są ukrywane przez reklamy pełnoekranowe

Wiek domeny, URL i autorytet

Czy wiesz, że prawie 60% witryn, które mają pierwsze miejsce w rankingu wyszukiwarki Google, ma co najmniej trzy lata? Dane z Ahrefs na dwóch milionach stron sugerują, że bardzo niewiele stron w mniej niż rok osiąga tą pozycję. Więc jeśli masz już swoją witrynę przez jakiś czas i zoptymalizowałeś ją korzystając z porad zawartych w tym artykule, to już jesteś przed swoją konkurencją.

W niektórych przypadkach nazwa domeny jest ważna. Mimo że Google ukarało domeny z dokładnym dopasowaniem (te, w których słowo kluczowe znajduje się w adresie URL), kara ta dotyczy ogólnie witryn ze spamem, o słabej jakości treści.

Inne badania pokazują, że domeny w których słowo kluczowe znajduje się w adresie URL i są uważane za istotne, wartościowe i wysokiej jakości, mogą dzięki temu podnieść swój ranking. Jeśli jednak masz już ustaloną stronę internetową, nie musisz szukać domeny z dopasowaniem ścisłym dla swojej firmy. Skoncentruj się na adresie URL, który odzwierciedla Twoją firmę i zamiast tego zoptymalizuj go.

Jeśli chodzi o czynniki rankingu wyszukiwarek, autorytet domeny ma znaczenie. Zwykle jest to połączenie świetnej treści (patrz następna wskazówka) i sygnałów SEO pochodzących z innych stron, takich jak linki przychodzące i akcje społecznościowe.

Moz przedstawia to mierząc autorytet strony (page authority) i autorytet domeny (domain authority), w obu przypadkach w rankingu od 0 do 100. Wartości te informują, jak prawdopodobne jest, że dana strona lub domena będzie się pozycjonować w wynikach wyszukiwania.

Zoptymalizowana treść

Algorytm wyszukiwania Google opiera się na słowach kluczowych. Są to wyszukiwane przez użytkowników słowa i wyrażenia. Są to również słowa i wyrażenia, które opisują tematy, których dotyczy Twój artykuł, strona. Frazy szukane Google powinny pasować do treści na stronie. Dlatego tak ważne jest używanie słów kluczowych w swoich artykułach.

Jednym z negatywnych czynników rankingowych SEO jest zduplikowana treść. W przypadku SEO zawsze najlepsza jest świeża, oryginalna treść. Jeśli masz podobną treść na dwóch stronach, powiedz Google, która z nich ma być najbardziej autorytatywna, używając kanonicznych adresów URL.

Zrozumienie utajonego semantycznego indeksowania słów kluczowych i rankingu SEO

Nie chodzi tylko o główne słowa kluczowe. Ważne jest również uwzględnienie terminów związanych z głównymi hasłami, pokrewnych, których szukają ludzie. Są one nazywane słowami kluczowymi LSI (latent semantic indexing). Zapewniają one rodzaj powiązania słów w internecie, aby pomóc Google dowiedzieć się, jakie wyniki pokazać.

Na przykład, użycie właściwych słów kluczowych LSI powie Google, że kiedy użytkownicy wpisują “mini”, Twoja strona odnosi się do samochodu, a nie do sukienki, i na odwrót.

Jeszcze o jednej ważnej kwestii musisz pamiętać: sztuczne upychanie słów kluczowych w tekście jest absolutnie zabronione, ponieważ powoduje pogorszenie jakości stron internetowych i szkodzi rankingowi SEO Twojej strony.

Zrozumienie celu wyszukiwania w celu optymalizacji treści

Zamiar wyszukiwania jest również ważny podczas optymalizacji treści. Oznacza to zrozumienie, czego użytkownicy sieci naprawdę szukają, gdy wpisują słowa kluczowe w pole wyszukiwania.

Czasami jasne jest, czego ludzie szukają. Na przykład, jeśli używają słowa “porównaj”, prawdopodobnie podejmują decyzję o zakupie produktu. A jeśli używają słowa “kup”, to chcą dokonać zakupu.

Używane przez nich słowa kluczowe zmieniają się w zależności od tego, czy chcą:

  • Znaleźć konkretną stronę internetową (zapytanie nawigacyjne)
  • Uzyskać odpowiedź na pytanie (zapytanie informacyjne)
  • Zdobyć informacje przed dokonaniem zakupu (zapytanie badawcze)
  • Dokonać zakupu (zapytanie transakcyjne)

Dobrze zoptymalizowane witryny biznesowe zawierają treści dla każdego z tych typów wyszukiwania.

Czy długość treści jest czynnikiem rankingowym SEO?

Podczas gdy treści istotne dla tego, co ludzie szukają, są najważniejsze w rankingu SEO, istnieją badania dowodzące, że długość treści również ma znaczenie. Pisząc więcej tylko po to, aby napisać dłuższy post, nigdy nie jest wskazane, jednak jeśli temat wymaga zgłębienia, rozwiń go.

Korzystanie z wideo w celu poprawy rankingu SEO

Materiały wideo przejmują coraz większą cześć ruchu online. Dlatego nie musisz zastanawiać się nad włączeniem wideo do swojej strategii dotyczącej treści. Wideo zostaje odczytane, udostępnione i połączone z Twoją stroną, zapewniając mnóstwo sygnałów do tego, aby wzmocnić ranking wyszukiwania.

Techniczne SEO

Tworzenie dobrego kodu jest jednym z aspektów optymalizacji treści pod kątem lepszych rankingów wyszukiwarek. Oto kilka aspektów, na które musisz zwrócić uwagę:

  • Używaj fraz kluczowych w tytułach stron, ponieważ Google najpierw na nich szuka, aby określić, która treść jest istotna dla danego wyszukiwania. Tytuł strony jest wyświetlany jako pierwszy wiersz wyniku wyszukiwania.
  • Użyj różnych nagłówków, aby pokazać hierarchię treści. Jeśli Twój tytuł jest sformatowany jako h1, użyj h2 lub h3 dla podtytułów.
  • Utwórz opis meta, który nie tylko przyciąga czytelników ale także zawiera frazę kluczową. Opisy meta powinny zawierać do 160 znaków.
  • Użyj fraz kluczowych w tagach alt, aby pokazać, w jaki sposób obrazy są istotne dla głównej treści. Google ma również wyszukiwarkę obrazów, która jest innym sposobem na znalezienie Twoich treści.

Doświadczenia Użytkownika (tzw. Rank Brain)

Od pewnego czasu Google używa sztucznej inteligencji, by lepiej pozycjonować strony internetowe. Nazywa te sygnały RankBrain. Obejmuje to następujące sygnały, które wpływają na ranking Twojej witryny w wyszukiwarce:

  • Współczynnik klikalności – odsetek osób, które klikną w link, aby odwiedzić Twoją witrynę po pojawieniu się wpisu w wynikach wyszukiwania
  • Współczynnik odrzuceń, w szczególności pogosticking czyli liczba osób, które po wejściu na Twoją stronę wróciła do wyników wyszukiwania i wybrała inny link, co oznacza, że ​​Twoja witryna nie dała im tego, czego szukali
  • Czas użytkowania – czas przebywania na witrynie po przybyciu na nią.

Jeśli użytkownicy trafią na Twoją witrynę i nie spodoba im się ona, powrócą do wyników wyszukiwania, a Google uzna, że strona nie posiada treści interesujących dla tego użytkownika. Jeśli więcej osób tak postąpi, może Ci być trudniej zająć wyższą pozycję w rankingu wyników wyszukiwania. Z drugiej strony, jeśli ludzie przechodzą na Twoją stronę internetową z wyników wyszukiwania i pozostają na niej przez jakiś czas, to mówi Google, że Twoje treści są ważne z punku widzenia wyszukiwania.

Linki

Jak już powiedzieliśmy na początku, sieć jest oparta na linkach, więc naturalnie linki są kluczowym czynnikiem rankingowym SEO. Istnieją trzy rodzaje linków:

  • Linki przychodzące
  • Linki wychodzące
  • Linki wewnętrzne

Google wykorzystuje linki przychodzące jako jeden ze sposobów określenia, w jak autorytatywna i istotna jest Twoja treść. Najlepszym scenariuszem jest sytuacja, w której wiarygodna strona zawiera odpowiedni link do Twojej witryny w odpowiedniej części swojej treści. Jeśli więc Instytut Marketingu Internetowego umieści link do Twojego materiału marketingowego, będzie to postrzegane lepiej niż gdy przypadkowa osoba o niskiej jakości treści umieści link do Twojego artykułu.

Najlepiej, jeśli będziesz mieć jak najmniej linków z domen o niskiej jakości. Możesz znaleźć swoje linki przychodzące, domeny linkujące do Twojej w SEMRush lub w jednym z narzędzi do badania słów kluczowych. Jednocześnie chcesz pokazać, że tworzysz wysokiej jakości treści dla swoich użytkowników, więc link do odpowiednich, autorytatywnych stron w Twojej niszy jest dobrą rzeczą.

Sygnały społecznościowe

Kiedy ludzie udostępniają Twoje treści w sieciach społecznościowych, jest to kolejny znak, że treść Twojej strony jest cenna. Oficjalnie Google oświadcza, że sygnały społecznościowe nie są bezpośrednim czynnikiem rankingowym. Linki z Twittera lub Facebooka nie są traktowane tak samo jak linki z innych autorytatywnych stron internetowych. Mimo to nie można zaprzeczyć, że strony o najwyższym rankingu w wynikach wyszukiwania Google zwykle zbierają dużo sygnałów społecznościowych. Prawdopodobnie dzieje się tak dlatego, że im więcej Twoje treści są udostępniane, tym więcej osób je zobaczy i zdecyduje się linkować do Twojej strony. Oznacza to, że uzyskanie większej liczby sygnałów społecznościowych pomaga w pozycjonowaniu w wyszukiwarkach, choćby pośrednio.

Prawdziwe informacje biznesowe

Ta wskazówka jest ważna w przypadku firm skupionych na określonych obszarach lokalnych. Obecność lub brak informacji biznesowych jest jednym z najważniejszych lokalnych czynników w rankingu SEO. Upewnij się, że Twoja strona posiada informacje takie jak: imię, adres i numer telefonu. A także posiada uzupełnione informacje biznesowe na Google My Business i na Facebooku.

 

 

O nas

Web Falcon to profesjonalna firma tworząca nowoczesne, responsywne strony internetowe. Wśród innych działań firmy jest pozycjonowanie stron (SEO), udostępniające usługi takie jak host i domena, projektowanie graficzne, PPC i konserwacja witryny internetowej. Działamy na rynku od ponad 9 lat i mamy bogate doświadczenie w każdej z wymienionych dziedzin. Zawsze oferujemy naszym klientom najlepsze rozwiązania i stramy się spełniać ich marzenia. Zapraszamy do obejrzenia portfolio naszych prac i do kontaktu.